سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

با صدور دفترچه بیمه سلامت برای دختر‌بچه معلولی به نام «نرگس متحیرپرست»، تعداد دفترچه‌های بیمه سلامت صادر شده برای ایرانیان از مرز ۸میلیون نفر عبور کرد.

دفترچه‌های بیمه باید کارآمدتر شود


صبح روز گذشته سامانه بيمه سلامت همگاني با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين روحاني رئيس‌جمهور، دكتر‌حسن هاشمي وزير بهداشت و علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي راه‌اندازي شد تا در كنار ثبت‌نام 9ميليون ايراني در بيمه سلامت بهانه‌اي باشد براي برگزاري «جشن بيمه سلامت» و البته ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در اين حوزه.

رئيس‌جمهور در اين مراسم ضمن تأكيد بر تداوم طرح تحول سلامت و رفع نواقص آن گفت: امروز مي‌توانيم بگوييم تمام ايرانيان صاحب دفترچه بيمه درماني هستند. البته بايد كيفيت بيمه و كارايي دفترچه‌ها افزايش پيدا كند و روزبه‌روز دفترچه‌هاي بيمه درماني ارزشمند‌تر شده و كارايي آنها بيشتر شود.

دكتر روحاني با بيان اينكه اين روز براي دولت و ملت بزرگ ايران آرزوي ديرينه‌اي است، افزود: بسياري از كشورهاي جهان، حتي كشورهاي پيشرفته، در آرزوي روزي هستند كه بيمه سلامت بتواند بر سر همه مردم كشورشان سايه افكند. در همين راستا از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي يكي از شعارهاي انقلاب همواره حمايت از مردم و به‌خصوص اقشار نيازمند بوده است.

روحاني با بيان اينكه بيمه همگاني همه عدالت نيست اما قطعا بخشي از عدالت است، گفت: بيمه همگاني همه‌ رضامندي جامعه نيست اما بخشي از رضامندي و خواست جامعه است. بيماري و بيكاري 2معضل بزرگ اجتماعي هستند. درست است كه اگر بيكاري درست شود بيماري هم حل مي‌شود اما موضوع بيماري در يك نظر از بيكاري هم مهم‌تر است چون بيكار سالم حتي اگر كسي به او كمك نكند با استعداد ذاتي و كسب مهارت مي‌تواند روي پاي خود بايستد اما در بيماري رنج و درد طاقت فرساست.

رئيس‌جمهور به شرايط بيمارستان‌هاي كشور در گذشته اشاره كرد و گفت: متأسفانه بيماراني كه به بيمارستان رجوع مي‌كردند با مشكلاتي مواجه مي‌شدند كه درد و رنج بيماري‌شان را فراموش مي‌كردند و حتي برخي از بيماران به‌دنبال عزرائيل مي‌گشتند تا از اين درد خلاص شوند كه دولت اين شرايط را تحقير مردم و خارج از معيار اسلامي و انساني مي‌دانست. در بسياري از كشورهاي پيشرفته اروپايي مردم در صف‌هاي طولاني بيمارستان‌هاي دولتي‌ هستند. در سفري كه امسال براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل داشتم سران بسياري از كشورها حتي برخي از كشورهاي اروپايي از من مي‌پرسيدند چطور توانستيد در ساماندهي سلامت موفق باشيد.

پس كار بزرگي براي اين كشور با تلاش كارگزاران نظام و حمايت مردم بزرگ شروع شده و انجام مي‌شود. بعد از اجراي اين طرح كه به بيمارستان‌ها مراجعه‌ و از هر بيماري كه سؤال كردم بدون استثنا احساس رضايت دارند. حتي يكي از بيماران كه براي ترخيص خود از بيمارستان با زحمت پول تهيه كرده بود وقتي متوجه شد نبايد هزينه‌اي پرداخت كند، باورش نمي‌شد و به گريه افتاد. اين كار خوب را بايد ادامه داد و قدم به قدم تكميل و نواقصش را برطرف كرد.

بيمه اجباري براي نوزادان

علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي هم در اين مراسم با بيان اينكه امروز فقر درمان را از بين برديم و همه ايراني‌ها صاحب دفترچه بيمه هستند، گفت: در دستور كار دولت است كه هر كودكي كه به دنيا مي‌آيد دفترچه‌اي به اجبار به او اعطا شود. علاوه بر جشن بيمه سلامت همگاني كه امروز برگزار شد، در آينده جشني خواهيم گرفت كه براساس آن ديگر شاهد فقر غذايي و سفره‌هاي خالي از پروتئين نباشيم. همچنين 175هزار كودك بازمانده از تحصيل در كشور شناسايي شده‌اند كه بسترهاي لازم براي ادامه تحصيل اين كودكان فراهم شده و امروز هيچ كودك بازمانده از تحصيل نداريم.

ربيعي‌ همچنين با بيان اينكه در بخش مسكن نيز همكاري‌هايي با وزارت مسكن در حال انجام است، گفت: نارسايي‌هايي در اين بخش وجود دارد كه در حال رفع آنها هستيم و مسكن‌هاي اميد در راهند.

تاكيد دوباره وزير بهداشت بر لزوم همكاري بيمه‌ها

وزير بهداشت هم در اين مراسم يك‌بار ديگر از بيمه‌ها خواست براي تحقق اهداف سلامت و درمان كشور بيشتر تلاش و همكاري داشته باشند. دكتر هاشمي با تأكيد بر اينكه موفقيت بيمه‌ها در گرو در اختيار داشتن منابع پايدار است، گفت: لازم است در آينده بيمه‌هاي تجاري و پايه‌اي داشته باشيم كه نهايت حمايت را از مردم ايران داشته باشند. موفقيت سازمان‌هاي بيمه‌گر در گرو در اختيار داشتن منابع پايدار است. اميدواريم در آينده همه بيمه‌ها اعم از بيمه‌هاي پايه و تجاري نهايت حمايت را از مردم ايران داشته باشند. در يك سال گذشته وزير تعاون همراه همكارانش در سازمان بيمه سلامت و سازمان تأمين اجتماعي نهايت همكاري را در اجراي طرح تحول داشتند و اميدواريم در ادامه مسير بيمه‌هاي تكميلي نيز همراه شوند. معتقديم بيمه‌ها مي‌توانند مشكلات را حل كنند.

کد خبر 284003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha